poniedziałek, 16 maja 2016

tołpa, idealic. BB krem upiększający - niby nie, a jednak WOW


Jeśli ktokolwiek mnie zna to wie, że są dwie rzeczy przeciwko którym się wzbraniam: kremy koloryzujące i zachodnie twory, które nadają sobie nazwę "BB". Oba te wynalazki uważam za zło wcielone.

Dlaczego zdecydowałam się spróbować czegoś, co było jednym i drugim jednocześnie? Co mnie do tego podkusiło? Sama nie wiem. Ale nie żałuję.

Żeby nie być nieprecyzyjnym, wytłumaczę dlatego tych dwóch rodzajów kosmetyków nienawidzę. Zachodnie "kremy BB" nie są kremami BB. Albo pod tą nazwą dostaniemy podkład, albo krem z kolorkiem, albo w ogóle jakąś inną dziwną hybrydę, która choćby nie wiem jak mocno się dopatrywać - nie jest BB creamem. (W mojej karierze znalazłam jeden wyjątek od tej reguły, a wydała go nasza polska Vipera). Kremy koloryzujące natomiast są zazwyczaj: za pomarańczowe, za ciemne, brudzące, pozostawiają plamy na twarzy* (*niepotrzebne skreślić).

Mimo to postanowiłam zaryzykować i zacząć na sobie stosować nowość marki tołpa, czyli idealic, BB krem upiększający. Głownie podjęłam moją decyzję na bazie tego, że po otwarciu metalowej tubki, przeczytałam na pudełku o ważności kosmetyku przez 3 miesiące po otwarciu... W środku mojego serduszka, nie mogłam pozwolić, aby jakiś kolejny kosmetyk się zmarnował, bo już by było za wiele. 


Kilka słów od producenta:
"wiemy, że...
jeśli chcemy idealnie poczuć się we własnej skórze, to musimy zadziałać dwukierunkowo. Z jednej strony wesprzeć skórę w walce z najtrudniejszymi problemami, a z drugiej dostarczyć jej pigmentów- takich, które poprawiają jej wygląd od razu.
nasz dermokosmetyk
ujednolica koloryt i wygładza teksturę skóry. Nawilża i uelastycznia przeciwdziałając starzeniu. Rozjaśnia przebarwienia i ogranicza powstawanie nowych. Łagodzi podrażnienia i zaczerwienienia oraz wzmacnia naczynka krwionośne. Ogranicza wydzielanie sebum i przeciwdziała błyszczeniu. Zwęża pory i redukuje niedoskonałości. Dzięki mikrokapsułkom z pigmentami nadaje skórze zdrowy odcień.
- ujednolica koloryt skóry i redukuje przebarwienia o 8% po 3 tygodniach stosowania
- wzmacnia naczynka krwionośne i redukuje zaczerwienienia o 11% po tygodniu stosowania
- ogranicza ilość sebum o 23% zaraz po zastosowaniu i utrzymuje matowa skórę do 8h"

CENA: 39,99 zł / 40 ml


To czego dostarcza nam producent to własnie krem koloryzujący - ALE! Jego jedynym celem nie jest bycie zamiennikiem podkładu dla leniwych. 

Zacznijmy od składu, który oferuje nam ten kosmetyczny idealic. Tołpa potrafi przyrządzić naprawdę przyzwoity, sensownie złożony skład, który dla osób szukających zdrowych/naturalnych kosmetyków jest świetną opcją. Szczególnie cieszy mnie fakt ilości ekstraktów - to zawsze duży plus, bo one potrafią zdziałać skórze bardzo dużo. Oczywiście mogłabym przyczepić się, że za mało olejów, ale podejrzewam, że w ten sposób zyskał na lekkości (a raczej braku tłustości).


SKŁAD: Aqua, Coco-Caprylate, Hexyldecanol, Caprylic/Capric Triglyceride, Methylpropanediol, Propanediol, Peat Extract, Steareth-20, Pentaerythrityl Distearate, Sodium Polyacrylate, Glycerin, Cinnamomum Zeylanicum Bark Extract, Sambucus Nigra Flower Extract, Cassia Angustifolia Seed Polysaccharide, Boerhavia Diffusa Root Extract, Potassium Cetyl Phosphate, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-20, Tetrasodium EDTA, Magnesium Aluminum Silicate, Xanthan Gum, Sarcosine, Capryloyl Glycine, Citric Acid, Isopropyl Myristate, Triethyl Citrate, Acrylates/Ammonium Methacrylate Copolymer, Titanium Dioxide, Parfum, Caprylyl Glycol, Phenylpropanol, CI 77492, CI 77499, CI 77491.


Co z tym kolorem? Podejrzewam, że to pytanie zadają sobie wszyscy, który zastanawiają się jak widzą ten krem na półce. Czy to dramat? Co takiego zostało stworzone w naszych polskich laboratoriach? Okazuje się, że krem w kolorze wygląda dosyć szaro, a gołym okiem widać drobne kuleczki ciemnego pigmentu. To własnie te drobinki mnie trochę wystraszyły. Już spodziewałam się brązu typu kongo, po którym będę wyglądała jak czekoladowa zebra.


Tołpa jednak w 100% spełniła swoją obietnicę. To co na pierwszy rzut oka może wydawać się ciemne, w rzeczywistości jest niemal niewidoczne na skórze. Twarz wygląda faktycznie świeżo, naturalnie, a ta minimalistyczna nuta koloru dodaje tylko szczypty zdrowego kolorytu trafionego w punkt. Swoją drogą wybrany odcień optycznie, z marszu, zmniejsza zaczerwienienie skóry. Gdyby nie moje cienie pod oczami, wystarczyłoby mi lekkie przypudrowanie i w największe upały moja twarz wyglądałaby nawet wyjściowo.


Po czasie, kiedy używam tego kremu mogę śmiało powiedzieć, że to genialny specyfik na dzień. Niech Was nie zmyli określenie "lekki" - ryzyko ściągnięcia i suchości, jak w przypadku niektórych produktów drogeryjnych, nie istnieje. Skóra jest miękka, nawilżona w sam raz i przygotowana do porannego makijażu. Buzia wydaje się też być wygładzona, z mniej widocznymi porami. Może na sobie nie odczułam hamowania sebum, aczkolwiek naturalny wygląd u mnie zawsze przoduje nad totalnym matem. Uważam, że cery w skali mieszana-sucha powinny być zadowolone. Dużym plusem był też fakt, że krem dobrze współpracował z używanym przeze mnie filtrem.


Podoba mi się to, że tołpa nie obiecuje nam cudów na kiju. Jasno podaje w jakim czasie i w ilu procentach problemy cery mogą się poprawić - i nie są to liczby od czapy w stylu "150% w 2 dni, 200% w 15 minut". Realnie podchodzą do efektów, które można uzyskać, a za to należy się ogromny szacunek.

Gdybym miała jakikolwiek wpływ na rynek kosmetyczny, dałabym im tylko żółtą kartkę za użycie w nazwie określenia BB. Ja wiem, że sprzedaż jest ważna, a te dwie litery wciąż magicznie otwierają portfele kobiet. Wolałabym jednak, żeby marki nie bały wprowadzać czegoś innego - może dołożyły trochę grosza do reklamy, ale nie szły utartymi schematami. Bycie innowacyjnym jest trudne, ale osobiście wolałabym samą nazwę "krem upiększający" bez tej sztampy w formie "BB"



Nie mniej jednak, cieszę się, że w końcu otworzyłam się na tołpę. Zawsze było mi z nią nie po drodze - a szkoda! Ten krem wiosną i latem powinien znaleźć się w wielu kosmetyczkach. Lekkość, świeżość, upiększenie. To wszystko w jednej tubce dał mi własnie idealic. Każdy kto szuka prostego rozwiązania w metalowej tubce niech zerknie w kierunku tołpy! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz