środa, 1 maja 2013

{ TUTORIAL } Jak robić zakupy na eBayu?

Właściwie trochę jest mi trochę głupio wrzucając ten tutorial. Mam nadzieję, że nikt z Was nie myśli sobie: "Ja pier...papier, co ona wrzuca, przecież to wszyscy wiedzą" albo "Czy ona ma nas za idiotów?". Zauważyłam, że pod moim postem na temat zakupów z Chin na eBayu, sporo osób było zainteresowanych przewodnikiem po zakupach na tej międzynarodowej platformie. Gdzie jeśli czegoś nie da się znaleźć to znaczy, że nie istnieje. Albo my nie umiemy szukać. Dlatego dziś zbiór informacji o tym gdzie, co i jak, żeby nasze portfele jeszcze bardziej chudły :P

Jeśli wpadniecie w eBayoholizm, tak mogą wyglądać Wasze wieczory!

Z tego miejsca mogę Was ostrzec - ten post ma masę screenshotów i sporo opisów. Kto przeczyta do końca otrzyma uśmiech prezesa odciśnięty w betonie uzbrojonym po zęby :3 A uwierzcie mi... sporo się nad nim napracowałam!


{ TUTORIAL } Jak robić zakupy na eBayu?

1.
Oto eBay.pl... Majestatyczny przemierza bezkresne przestworza internetu. Z jakiejś przyczyny, gdy rozmawiam z kimś o jakichś aukcjach, ludzie przysyłają mi linki do jego angielskiego lub amerykańskiego odpowiednika. Nie wiem po co się męczyć, jeśli mamy wszystko jak na dłoni tutaj. I to w prostszej budowie.

Naszą przygodę zaczynamy od wyszukiwania - dla wygody, z całym tutorialu pomagać Wam będą wdzięczne strzałeczki. Wyszukiwanie produktów jest chyba największą sztuką. Nie zbędny tutaj jest język angielski, większość aukcji listowana jest w tym języku. Oczywiście łatwiej jest szukać czegoś konkretnego, jak np. kosmetyków czy książek. Na potrzeby dzisiejszego tutorialu, poszukam czegoś z Korei - lip tintu SKINFOOD Tomato Smoothie Tint w kolorze Orange Tomato.

2. 
Z wyszukiwania dowiaduje się, że w Polsce nie ma dostępnych przedmiotów, ale znajdę coś zagranicą. Na tym etapie, strona wyświetli nam tylko kilka przedmiotów, a nie wszystkie dostępne - warto więc ustawić kilka parametrów. W pasku bocznym znajdziemy opcję dotyczącą lokalizacji oraz szczegółów aukcji. Ustawiamy więc Cały świat oraz Bezpłatna wysyłka. Ja zwykle ustawiam też Kup teraz, ale jeśli ktoś chce w starym stylu licytować to śmiało :3 Dreszczyk emocji zawsze mile widziany.

3. 
Zaczyna to wszystko mieć ręce i nogi, ale jeszcze kilka kosmetycznych poprawek. Nad wynikami wyszukiwania znajdziemy rozwijaną listę dodatkowych opcji. Osobiście zawsze wybieram Cena z wysyłką: najpierw najniższa. W końcu poluję na okazje, czyż nie? Serwis powinien automatycznie ustawić Waszą lokalizację, jeśli tak się nie stanie, wyskoczy wam okienko do ustawienia tej kwestii.

Teraz możemy zaczynać sobie buszować - wszystko ustawione jak trzeba, spokojnie możemy zatopić się w dostępnych aukcjach. Jeśli chcemy poszukać czegoś innego, ale wciąż pozostawić ustawienia takie same, wystarczy tylko w pasku wyszukiwania na stronie wpisać coś innego. Łatwo, prosto i przyjemnie.

4. 
Gdy już wybierzemy sobie jakąś aukcję, musimy ją dokładnie przejrzeć, przeczytać... Zresztą co ja tam będę mówić, chyba na allegro robiliście zakupy? Przesuwając stronę w dół znajdziemy 2 zakładki dotyczące szczegółów wysyłki oraz przedmiotu (jeśli sprzedawca je ustawił).


Gdy już będziemy pewni, że zakup nam odpowiada możemy wrócić do początku aukcji i wybrać znane nam Kup Teraz.



5.  Tutaj mogą wydarzyć się 2 sytuacje. Najbardziej popularną jest sytuacja taka:

Po czym, gdy grzecznie klikniemy Potwierdź decyzję zakupu ujrzymy informację, że...

Gratulacje! Przedmiot kupiony, teraz pozostaje nam opłata za niego. W tym przypadku nie musimy robić tego od razu. Możemy: 1. Poszukać sobie czegoś od nowa, 2. Zapłacić za ten konkretny przedmiot, 3. Przejrzeć sklep sprzedawcy - a nuż widelec coś nam wpadnie w oko i kupimy sobie hurtem.

Może zdarzyć się jednak sytuacja zgoła inna:

Takie przypadki głównie pojawiają się u sprzedawców z Chin. Jeśli chcemy kupić towar, musimy za niego od razu zapłacić. Tak więc cóż - albo płacimy, albo klikamy wstecz w przeglądarce i namyślamy się jeszcze 3 razy. Po czym oczywiście kupujemy, bo dlaczego by nie :3

6. 
Na tym etapie możemy sobie ustawić: A. adres na który zostanie wysłane nasze zamówienie, B. rodzaj wysyłki, który wybieramy (jeśli jest jakiś wybór). Jeśli wszystko nam pasuje - Kontynuujemy

7. 
Dalej zapewne zostaniecie przekierowani do PayPala, który jest najwygodniejszą, bezpieczną i szybką formą płacenia. Serio. Warto go mieć. Może następny tutorial, będzie o nim :P Logujemy się na nasze konto.
(Bystre oczy pewnie zauważyły, że płace tutaj za coś innego niż ten Lip Tint. Prawda, udało mi się za pierwszym razem sknocić screenshoty, więc dodatkowo poświęciłam niecałego dolara na ten tutorial. I nowy wisiorek)

8.
Kontynuuj... Nic ciekawego.

9. 
Znów możliwość przejrzenia zakupu. Na tym etapie jeszcze możemy zmienić adres, ale rodzaju wysyłki już nie. Potwierdzamy płatność i...

10.

FANFARY! SUKCES! VICTORY DANCE! Zakup zakończony, teraz czekamy dzielnie na paczkę!


Udało mi się zamknąć w 10 krokach, jest nieźle. Mam nadzieję, że ten tutorial przyda się chociaż jednej osobie. Wtedy będę wiedziała, że to miało jakikolwiek sens... Jeśli Wam się podobało, dajcie jakiś komentarz. Możecie też pisać jakie inne kwestie eBayowo-Paypalowe Was nurtują. A może coś zupełnie innego w kwestii szeroko pojętego internetu? 

Życzę Wam udanych zakupów, powodzenia w szukaniu i żebyście nie zatracili kompletnie poczucia czasu oraz przestrzeni! :3

15 komentarzy:

  1. Nie robię zakupów na ebay'u, ale z pewnością niektórym przyda się ten post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja robię bardzo często na allegro i zawsze bałam się Ebaya - dziękuję - idę buszować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłam zakupów na ebayu i dla mnie ten przewodnik jest bardzo pomocny :) Jak będzie Ci się chciało to zrób też przewodnik o PayPalu bo go nie mam, a może faktycznie warto :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PayPal jest niemalże niezbędny do zakupów przez eBay - tak więc wpisuję sobie na listę TO DO zrobienie jakiegoś tutorialo-przewodnika po Paypalu :D

      Usuń
  4. I teraz pewnie się to skończy tym, że w końcu sobie założę XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze! Tylko nie wsiąknij za bardzo. xD

      Usuń
  5. Czyli wszystko zrobiłam super :D Zrobiłam pierwsze zakupy (zaczęłam używać paypala i zamawiać z asos i zdecyowałam się rzucić na głęboką wodę).Zamówiłam sobie pierścionek sowę za jakieś 4 zł :D
    Jest super, właśnie przyszła :) Do tego peeling Tony Moly (shiny foot peeling licquid) i pierścionek z kwiatkiem (to jeszcze nie doszło).
    Lubię ebaya :) Można sobie fajną biżuterię pozamawiać w niskich cenach, a żeby nie uczulała przejechać po niej bezbarwnym lakierem (np po obrączce piersćionka) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. BARDZO PRZYDATNY :) konto na tym ustrojstwie mam ale ... jak zalozyc i placic z paypala ?? i to jest problem

    OdpowiedzUsuń
  7. Notka o paypal koniecznie musi się pojawić!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekałam na ten post:-) Dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za tutka! :) I byłoby miło jakbyś w tym planowanym o PayPalu napisała także coś o ewentualnych opłatach jakie PP pobiera od klienta. Przeglądałam ich regulamin i FAQ ale przyznam się szczerze, że to jest tak napisane że dalej nic nie wiem ^^;

    OdpowiedzUsuń
  10. No to teraz czekam na swoje urodziny ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Post BARDZO pomocny. Dzięki niemu odważyłam się skorzystać z eBay i Paypal:) Wcześniej to była czarna magia, nie wiedziałam co i jak. Ale odważyłam się i dzięki Twoim radom poszło mi w miarę łatwo;) Wielkie dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam.
    Mam pytanie,czy jak ja mam połączony paypal z rachunkiem bankowym to podczas kupowania np z ameryki to wystarczy się zalogować na swój paypal i automatycznie się ta kwota przewalutuje ,czy trzeba coś samemu robić. To nieco skomplikowane się wydaje,ale to powyższe wyjaśnienie jest bardzo dokładne i przydatne,ale w tej kwestii to chciałabym się jeszcze upewnić zanim sama coś kupię.
    Z góry dziekuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń